петък, 2 септември 2011 г.

Гореща светкавица от Холандия!

Преди няколко дни съпругът ми трябваше да пътува по работа за Холандия. Предвид крехкото здраве на дъщеря ни тогава, го убедих да не го прави. Реших да го компенсирам с една холандска "манджа";)

Преглеждайки предложенията тук и там установих, че тези холандци хич не си дават зор да вършат кой знае какво в кухнята- наблягат предимно на зеленчуци (основно картофи), месо и риба и другото е най-обикновена европейска кухня. Избрах си Гореща светкавица, за чието приготвяне също има няколко предложения в мрежата. По този повод аз избрах този, който е най-близо до нашия вкус и в най-голямо съответствие със съдържимото в хладилника;) Умишлено избегнах наденичките, тъй като не ги харесвам особено, а и при наличието на свинско месо в рецептата, не виждам защо да добавям и друго.





Продукти:

* 4 бр. свински котлети;

* 1 кг картофи;

* 1 кг ябълки ( по рецепта трябва да са кисели, но аз сложих в съотношение 50:50 кисели-сладки);

* 2-3 глави кромид лук;

* 500 мл бульон;

* масло, галета, сол, черен пипер.








Приготвяне:



Нарязаните на кубчета картофи, се сваряват в бульона. Към тях се прибавят се ябълките за още 10-15 минути, докато всичко омекне и бульонът изври. Котлетите се начукват, поръсват се обилно със сол и черен пипер, овалват се в галета като даже се притискат силно, за да се задържи по-добре галетата и се пържат в гореща мазнина от двете страни.
Ябълките и картофите намачкваме на пюре и обилно поръсваме с черен пипер ( сол по желание).
Кромидът нарязваме на кръгчета и запържваме в малко мазнина.
Сервира се като върху пюрето се разстила лукът, а наоколо се подреждат котлетите.
В оригиналната рецепта се приготвят на тиган и наденички, които добавяме накрая към порцията.

Не бих казала, че е нещо със зашеметяващ вкус, но що се касае до пюрето, определено е по-различно от вкусът, с който сме свикнали и ако имате експериментаторски дух, ще бъдете доволни от резултатът. Бих казала даже, че на вторият ден вкусът на пюрето е много по-добър:)
Ами това е!







Пожелавам ви един чудесен уикенд!





13 коментара:

  1. Имаме, имаме експериментаторки дух :)) Аз лично досега съм нямала досег с холандската кухня, но с удоволствие бих пробвала това пюре с ябълки.
    Чудно ми е откъде идва името на ястието, някакви идеи?
    Хубав ден, Мъхче! :)

    ОтговорИзтриване
  2. Ей че хубави снимкиии...
    Вкусничко звучи,така и изглежда:)
    Спокоен и отпускащ уикенд:)

    ОтговорИзтриване
  3. Wie Ich in Holland (zwei Freundinen von mir hier sind Holanderinen)koennte nicht an Ihren Biefstuk tartar(roh gehakt) mcih gewoenen.Aber fruchet Gaback diese flace Vlaai war Ich weg von:)

    ОтговорИзтриване
  4. Правила съм такова пюре и ми хареса :)
    Не знаех, че е холандско, но вече знам!
    Вкусно предложение е за мен!
    Поздрави Мъхче и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  5. Чудесно предложение и компенсация за пропуснатото пътуване на половинката! Надявам се малката е вече добре и дано скоро всички заедно да посетите тази интересна страна, а пък ти ще ги понаучиш да готвят "по- така" . Те са заети с по- важни неща там от яденето, за това на картофки и месо карат ;-)

    ОтговорИзтриване
  6. Здравей, Мъх

    Вдъхновяващо вашите творби ...
    Това ми позволява да чувствам топлината с човечеството.

    Благодаря ви за обичайната си посещение и сърцето.

    Имате добър уикенд.
    От Сага, Япония.
    ruma ✰

    ОтговорИзтриване
  7. Чудесна идейка даваш , Мъхче! Странен ще да е вкусът на ябълки с картофки, но нищо не пречи да се опита!:)
    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  8. Аз съм папкала такова ястие и ми хареса. Аз пък обичам наденички, стига да не са пълни с боклуци, каквито всъщност масово се продават по нашите магазини.
    Снимките са чудесни!
    С пожелание за бързо възсановяване на малката и после дружно - на местна холандска почва да си хапнете по една светкавичка :))

    Хубав уикенд :)

    ОтговорИзтриване
  9. Мъхче, аз не обичам много свинско, обаче с тия снимки много ме впечатли и може и да пробвам звучи добре.Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  10. С удоволствие бих опитала, месцето ми звучи, сочно а пюрето вкусно!

    ОтговорИзтриване
  11. Опитайте непременно;-)
    Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  12. Прекрасна вечеря,Мъхче!Браво,много ми харесва!Със сигурност ще е супер вкусно!

    Прегръдки от мен!

    ОтговорИзтриване
  13. Здравейте от Испания VIGO ... отново след много дълга ваканция, посещения на блога си мнения и рецепти .. Виждал съм скъпоценни ..... посетете моя блог .... сложих тиган, за да видите, ако искате TE SIGO и ви каня да споделя рецепти и блог .. прегръдки и целувки Marimi

    ОтговорИзтриване