сряда, 9 ноември 2011 г.

Орехи и пак орехи!

Всеизвестен е факта, че колко по-натоварен е човек, толкова по-бързо минава времето, но настина не съм сигурна кое предпочитам- да се влачи или да не насмогвам:-) Последните десетина дни преминаха в някакво лудо тичане напред-назад, посещения на приятни и не толкова приятни места, разправии с майстори-всякакви модели и разбира се децата, които сами по себе си могат чудесно да уплътнят програмата на един канещ се да скучае възрастен:-) За моя радост неприятните неща поизбледняват, а приятните започват да стават все по-приятни и надявам се в края на седмицата всичко да си е на мястото, а аз отново ( този път за последно, че много се събра напоследък) да се разходя извън столицата за ден-два;-)) А дотогава освен всичко останало, ще готвим:):





Отдавна се каня да споделя с вас, че това лято все пак успяхме да оползотворим част от орехите (имаме орех в двора), като си приготвихме орехов ликьор, който главно използвам за готвене, но се намират и приятели, които с радост си го пийват вместо следобедно кафе:). А какво е орехов ликьор без неизменните към него орехови сладки? Затова днес ще си говорим за тях и пак за тях:-) Приготвянето на ликьора е елементарно. Варианти за приготвянето има няколко, но аз се спрях на този:

Необходими са ви:

* 1 л. ракия;
* 40 бр. зелени орехчета малки;
* 1 кг захар;
* 1 л червено вино.




Приготвяне:

Нарязваме на дребно зелените орехчета и ги заливаме в стъклена бутилка с ракията. Тук различните източници казват различни неща за това дали тази бутилка трябва да преседи на тъмно или на светло, но поне по отношението на времето всички са единодушни- Оставяме бутилката за около 6 – 7 седмици, в нашия случай на слънце, като отвреме-навреме разклащаме. След това прецеждаме и прибавяме на 1 л сок 750 гр захар и 1л. червено вино. Ако го оставим да престои още 2-3 седмици, става по-хубав, но за по-нетърпеливите може да се консумира и веднага;-) Аз лично веднага приготвих веднага бишкоти с него, по рецепта, взета оттук. Там се твърди, че потопени в самия ликьор, били още по-хубави.

Продукти за т.нар. бишкоти:

* 6 яйца;
* 4 ч.ч. брашно;
* 2 ч.ч. захар;
* 1 бакпулвер;
* 1 ванилия;
* 1 ч.ч. бадеми;
* 1ч.ч. лешници;
* 1 / 2 ч.ч. орехов ликьор;




Приготвяне:

Смесваме всички сухи съставки, с изключение на ядките. В отделна купа разбиваме яйцата с ликьора и ванилията. Бавно добаваме яйчената смес към сухите съставки, като не прекаляваме с бъркането. Полученото тестото е тежко и лепкаво. Добавяме едро счуканите ядки. Изсипваме тестото върху хартия за печене и печем на предварително загрята на около 200 градуса фурна за 20-тина минути. На този етап е хубаво да извадим полуготовото печиво, да нарежем и обърнем за още 15 минути или до златисто кафяво, за да станат бисквитите по-хрупкави. Тъй като полученото количество не беше никак малко, реших половината да използвам за торта, с орехова основа.Но връщайки се от работа с продуктите за крема, намерих кутията опразнена от дъщеря ми и съседските деца, така че тази идея остана за друг път:-)

Пожелавам ви чудесна седмица и хубави емоции!





22 коментара:

  1. Walnuts.:)Just posted a walnut cake;) Love them:)

    ОтговорИзтриване
  2. Мъхче, предполагам как ухаят и ликьора, и бишкотките!
    Поздрави, с пожелания за чудесен край на седмицата!

    ОтговорИзтриване
  3. Ммм, не съм пила никога орехов ликьор, но ми звучи много приятно и някак го асоциирам със сладкото от зелени орехчета, което обожавам.
    Като стигнах до това, че имате орех в двора и ми стана смешно, признавам, не за друго, ами някак ми прозвуча Вижте, не сме ходили да обираме нечии чужди орехи или тези по пътищата, собствено произвоство са :) Сигурно си виждала как циганите, пардон, ромите събират орехи с чували покрай пътищата, та затова се сетих (да си имам асоцииците и аз :))
    За бишкотките съм убедена, че са много вкусни - то си и личи от снимките, де.

    Хубава сряда, мъхена принцесо :)

    ОтговорИзтриване
  4. Мммм,Мъхче, и замириса на орехи! Обожавам ги!:)
    И ние приготвяме ликьор и го ползвам в сладкиши, но някой предпочитат да си го пийват.:)
    Идеята за бишкотите ми допадна. Представям си, каква вкусна торта би се получила.:)
    Хубав ден, Мъхче!:)

    ОтговорИзтриване
  5. Мъхче,много обичам да те чета!Успяваш с няколко думи,чудесно да предадеш чувствата,настроенията и иазживяванията си.
    И аз,като Инчето,не съм опитвала орехов ликьор,но предполагам,че би ми харесал!
    А бишкотите са страхотни и стават както за самостоятелно хапване,така и за основа на пастички и разни други сладкиши!
    Много хубави снимки!
    Пожелавам ти един чудесен ден!

    ОтговорИзтриване
  6. Увлекателно и интересно ми е да те чета, Мъхче! От всяка една твоя публикация лъха толкова спокойствие и любов, че е действително много въздействащо.
    Пила съм домашно приготвен орехов ликьор и знам, че става много ароматен. Бишкотите изглеждат невероятно вкусно, личи си и от снимката.:-)
    Последната снимка с листата също много ми харесва, Мъхче. Аз като един пълнокръвен Рак обожавам вода.
    Благодаря ти за удоволствието, мила!:-)
    Желая ти една прекрасна сряда!

    ОтговорИзтриване
  7. Никога не съм пила орехов ликьор, но пък съм хапвала сладко от орехчета ... как ми се прияде, не се сетих тази година да си напавя такова :) Сигурна съм, че ликьора е вкусен, но още по превъзходен е за сладкиши! Тези бишкоти изглеждат много съблазнително и ще използвам твоята рецепта да ги приготвя, но ще замена ликьора с друг вид :)
    Пожелавам ти една по-лека и спокойна седмица и приятно излизане извън София за уикенда (завиждам благородно), ние ще се ограничим отново само до излет в планината :)

    ОтговорИзтриване
  8. Мъхче, хубаво започва денят ми, благодаря!
    И аз обожавам орехи,
    много ми харесаха идеята, рецептите и снимките - чудесна презентация.
    Сърдечни поздрави и усмихнат ден, Диана

    ОтговорИзтриване
  9. МЪХЧЕ, преди много години съм пила такъв ликьор и още си спомням дъха му.Сега като видях твоя ми се прииска да взема и да го опитам .
    Бишкотите ти също са супер много нежни.
    Топли и приятелски прегръдки !

    ОтговорИзтриване
  10. Орехите са нещо, което със сигурност никога няма да ми омръзне.Любимите ми ядки за сладкиши :)
    И аз не съм опитвала орехов ликьор :)
    Страхотни снимки :)

    ОтговорИзтриване
  11. Мъхче, определено ме изненада с този орехов ликьор :) Не съм опитвала, но сигурно ще ми хареса, защото обожавам орехи и ако мога ги слагам на всеки сладкиш! А Бишкотите и аз не бих ги оставила да стигнат за торта ;) Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  12. Взимам си орехова бишкотка,гаврътвам чашка ликьор,казвам наздраве и ти пожелавам една хубава почивка извън столицата,Мъхче!

    ОтговорИзтриване
  13. Научих нещо много интересно, що е то домашен орехов ликьор, това е като на мама вишновката, странно интересно! Прегръдчица,Мъхче!

    ОтговорИзтриване
  14. Мъхче, шашна ме с този ликьор! Сигурно има много интригуващ вкус, който аз, за съжаление, също не познавам, но пък догодина мога да се пробвам с някакво малко количество, и ние имаме орех тук. Винаги съм ЗА различните неща!
    Пожелавам ти още по-приятни приятни моменти оттук нататък и си взимам бишкотка, че ме чака дълъг ден :)
    До скоро! :)

    ОтговорИзтриване
  15. От Бургас усещам приятния аромат на ликьора в тези прекрасни сладки!

    ОтговорИзтриване
  16. Мъхче, при мен те очаква една двойна изненада, намини, когато ти е удобно.:-)))
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  17. Дани,
    факт е, ухаят приятно:-)

    Федорска,
    аз пък не съм яла сладко от зелени орехчета и виж каква хубава идея ми даваш за догодина, стига пак да има реколта, де;-) А т'ва за ореха го казах, да не си помислите, че съм хукнала да пазарувам зелени орехи специално за да си забъркам ликьорче:-))) Хаха:-)

    Кокона,
    не стига че заедно мъдруваме, ами и ликьор си забъркваме:-)

    Кате, Мони,
    много ме "четкате" бе, хора;-) За което благодаря, разбира се;-)

    Ев,
    и ти саега като Ина, като сподели за това сладко, няма да мигна до другото лято;-)
    Мерси за пожеланията за хубавата почивка, надявам се наистина да е такава, все пак попрекалихме малко този месец и ще е за последно за дълго време;-)

    Дианка,
    Зиче,
    Еос,
    заповядайте да ви черпя по едно тук:-)

    Марияна,
    Габи,
    Мария,
    Павлина,
    Еликсирче,
    радвам се , е ви е допаднала идеята за ликьор и още повече се радвам да ви видя тук:-)

    Прегръдки и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  18. Мъхче, при мен те очакват много красиви пеперуди!

    ОтговорИзтриване
  19. Сигурно е много приятна комбинацията от орехов ликьор и тези вкусни бишкотки :)
    Поздрави и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  20. Прелестничество!

    Не съм правила орехов ликьор. Майка прави от зелени орехчета, по-скоро лечебен - заради йода. Свекървата прави вишновка.
    Аз приготвям един-единствен от портокал и кафе. Като направя ще покажа:)

    ОтговорИзтриване
  21. Страхоте е този ликьор!И догодина ще си направя!Представих си вкуса му.А с тези бисквитки-супер!

    ОтговорИзтриване