събота, 26 октомври 2013 г.

Капрезе с пържени зелени домати

След като и последният орех падна от дървото и обрахме всичкото грозде, е крайно време да спра да се надявам че зелените домати ще станат червени. След първоначалния голям удар от 5 броя едновременно, истински, сочни градински и ароматни домата, повече нищо смислено не видяхме. Една дузина се припичат на слънце от доста време, но явно са използвали слънцезащитен крем с висок фактор, тъй като няма никакъв признак дори на лек загар.



Зелените домати не влизат дори в топ 100 на моите продукти, но една рецепта някак си ме изкуши и тъкмо навреме се появи в зрителното ми пространство. Сега съвсем отговорно мога да заявя, че в тази си комбинация те ми харесаха:



Салата Капрезе с пържени зелени домати:

* 4 големи зелени домати;
* 2 яйца;
* ½ чаша царевично брашно;
* 1 чаша брашно
* мазнина за пържене;
* 150 гр моцарела;
* пресен босилек;
* сол, балсамов оцет и черен пипер.



Приготвяне:

Доматите се нарязват на кръгове с дебелина около 1 см. Яйцата се разбиват, а двата вида брашно се смесват отделно. Овалваме парчетата домат първо в яйчената, а след това и в брашнената смес и пържим в сгорещена мазнина от двете страни. Изваждаме върху кухненска хартия да се отцедят. През това време нарязваме моцарелата на кръгчета и подреждаме домат, моцарела, босилек, домат, моцарела, босилек. Поръсваме със сол, черен пипер и балсамов оцет и сервираме.
Идеята- оттук!

Една чудесна салатка за последния ( дано не) топъл уикенд за октомври!

41 коментара:

  1. Чудно и вкусно! Кой да знае каква вкусотия ще стане със зелени доматки:) Така си ги щракнала, че хуквам да търся зелени на пазара:)

    ОтговорИзтриване
  2. Марте, престарала си се с крема :)
    Но пък предлагаш едно малко бижу с тези доматки!
    И на мен не ми влизат в списъка с продукти, но сега вече не съм сигурна!
    Прегръдка и усмихнат уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, те сами се наклепаха, аз нямам участие;)
      Прегръдка и за теб!

      Изтриване
  3. ¸.•°♪♬♫º° ·.
    Passei para uma visita.
    É uma delícia navegar pelo seu blog.
    Belas fotografias que destacam ainda mais a apresentação, a textura e o sabor de cada receita.
    º°✿✿彡

    Bom fim de semana!
    Beijinhos do Brasil.
    °•.¸♬♫° ·.

    ОтговорИзтриване
  4. Чудесна идея! Явно всички домати са се наговорили относно фактора :)... Аз само на грил сьм пекла и сьс сирене котидж сьм хапвала на сандвич. Капрезето ти ми изглежда много вкусно!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бети, май е повсеместно!
      Ще ги опитам и на грил догодина, със сигурност ще имам материал. Благодаря ти!

      Изтриване
  5. Приложението на твоите зелени доматки е направо фантастично Марте!
    Слънцето като не е успяло да им направи загар, при теб номера им не е минал :) Я ... как хубавичко си ги изпържила на котлона :)
    Много хубав сос за готвена риба съм яла със зелени домати, но вече нямам спомен къде беше :) ... това като нова идея ... ако още имаш зелени домати :)
    Поздрави Мъхче!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гоголина, и за този вариант ще се разтърся. Б;лагодаря ти!

      Изтриване
  6. Марта,фантазията ти успешно се е реализирала....много съблазън и класа лъха от тази салата.Записвам си рецептата,за което ти благодаря:)!

    ОтговорИзтриване
  7. Аз пък да си призная - обичам зелени домати :) и ще опитам и твоето предложение, Марте :)
    Хубав уикенд от мен! Че ще е последния топъл за октомври е повече от ясно, но си пожелавам и ноемврийските да са такива :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зори, виж как съм се изказала не съвсем подготвена, дано-то е за ноември;) Хубава сряда!

      Изтриване
  8. Марти, много добре ти се е получило капрезето, освен да събера зелените домати, които наредих в щайги уж да си съзряват...Поздрави и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Игликич, намери им приложение, не си струва да "червенеят", няма да станат така или иначе домати;)))
      Хубава сряда и за теб!

      Изтриване
  9. Марти, мн ми харесва и тази ти рецепта. Мн приятен начин да си набавиш зарзавата в менюто.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Рони, зарзавата си го набавям ежедневно, не се колебая хич;)

      Изтриване
  10. Марте, и аз не ги долюбвам особено зелените доматки, ама виж как хубаво си им намерила приложение. :)
    Да ви е сладко! И не, няма да е последният топъл уикенд. Аз съм поръчала още мнооого. ;)
    Поздрави най-сърдечни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, който търси-намира;)
      Като си поръчала, дали си поръчала още нещо покрай него?;)

      Изтриване
  11. Със загар или не намерили са си майстора:)! Обичам капрезе, а тъй като тук използват за ядене почти зелени домати ще ти изпробвам салатката някой ден, Мъхче!
    Увода ти винаги ме усмихва широко:))!
    Чао и прегръдка! Хубава съботна вечер и спокойна неделя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е, Ивана, ти ще си паснеш съвсем на капрезето;)
      Прегръдка и благодаря и за теб!

      Изтриване
  12. Знаеш ли колко навреме ми дойде твоето предложение и ведър разказ? Точно в 10-та попадна и успя да ме усмихнеш широко. :)
    Салата капрезе не мога да откажа никога, дори и със зелени домати, пък даже и пържени. Препоръчвам едноименния филм, ако не ти е попадал в полезрението. Прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ева, ей така и на мен ми дойде тая салатка;)
      Филмът съм гледала, един от мнооого приятните! Но напомняш да повторя;) Прегръдка и за теб!

      Изтриване
  13. Ех, Марта, успя дя ме убедиш! С тези уникални снимки, няма как да не запретна ръкави за тази изключителна вкусота! Поздрави и успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  14. Олелеее, Мъхче, колко вкусно изглежда само! Уцели ме право в сърцето с тази рецепта, а снимките са прелест!
    Поздрави сърдечни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Лети, не искам да ти разбивам сърцето;)))
      Поздрави и за теб!

      Изтриване
  15. Мъхче, рецептата ти ми напомни за едноименния филм :). Не обичам зелени домати, но покрай теб може и да се прежаля да порбвам - толкова хубаво изглеждат твоите :)
    Поздрави и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мира, и на мен напомни. Благодаря и хубава вечер!

      Изтриване
  16. Ехее, Мъх! Знаеш как да изненадваш и очароваш хората! С тази хрупкава коричка и моцарелка, и аз бих се насладила на зелените доматки! Страхотно капрезе си направила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Лучия, май доста сме тези дето недолюбваме класическите зелени домати, но пък винаги можем да ги наместим някъде.
      Благодаря!

      Изтриване
  17. Много точно стреляш :)) Разкошотия тотална и оригинална!!!
    Слънчева седмица от мен :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Имам си острие отзад, знаеш как е;)
      Слънчево да е и твоето утре!

      Изтриване
  18. Супер салатка,Марте!Има ли моцарела,аз съм твърдо ЗА !Пък и няма зян да отиде труда ти по доматите,нали?!
    А уикенда наистина беше Божи дар.
    Прегръдка и хубав понеделник!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, труда е оправдан, ако откриваме съкровища измежду другото;)
      Пожелавам и на теб, и на мен още поне един такъв страхотен уикнед!

      Изтриване
  19. :))) Мъхче, да ти имам градинарските грижи пък на теб:))) Откъде ти хрумват тези разсъждения, не знам:))) Иначе това предложение ме изкуши и сега ми кажи откъде да търся такива домати, като тези тук явно обичат да се препичат на слънчице. Прегръщам те!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ми грижи са си, Бонбон, то му пееш, то му светиш, а накрая зелено;)))
      А там, където си ще видиш зелени домати между два джолана с бира в ръка;)))
      Прегръдка и за теб!

      Изтриване
  20. Е, Мъхче, ти си къде по-добре с реколтата от мен...Нашите два зелени домата вече ги изядохме - жалко, защото идеята много ми харесва! Но като си знам градинските способности сигурно и догодина ще имам зелени домати (-:
    Хубав и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Оо, Дида, не много;)Убедена съм обаче, че догодина и ти, и аз все ще сме със същаъа реколта, пак ще можем да импровизираме;)
      Хубава нощ!

      Изтриване
  21. Мале, какво изкушение! Направо ми идва да захапя някоя снимка :Р
    Мъхче, много вкусно изглеждат :)

    Нашите зелени домати все още почервеняват. Често имаме и за декември червени домати. Ние обаче не ги държим на слънце, а напротив - на тъмно подредени :)
    Интересното е, че си почервеняват. Не знам колко са полезни узрели по този начин, но знам, че са от нашата градина и си ги хапвам :)

    ОтговорИзтриване